Pohyb a relaxaceReference

Jak na domácí cvičení (nejen) pro začátečníky

Dlouhotrvající pobyt doma, navíc bez možnosti vyřádit se na sportovišti, může zásadním způsobem zatočit s naší fyzickou kondicí. Přitom i 15 min pohybu denně zlepšuje naše fyzické a duševní zdraví. Ať už s cvičením chcete začít, nebo se jen vrátit do kondice, máme pro vás tipy a rady jak na to.

Začínejte na nízké úrovni a postupně zvyšujte délku tréninku a zátěž – rozhodně nepřepínejte své možnosti

Takzvaně přepálit začátek, je nejlepší cesta, jak se vrátit zpět k lenošení. Tělo si potřebuje postupně zvykat na zátěž. Příliš intenzivním tréninkem byste si také mohli způsobit zranění. Navíc psychický tlak na zvládnutí nereálných cílů vás brzy dožene. Začněte cvičit s nižší intenzitou a zátěž zvyšte až od čtvrtého týdne pravidelného tréninku.

 

Najděte si aktivitu, které vás baví (jóga, HIIT, pilates, piloxing, atd.)

Pokud nemáte rádi běh, nenuťte se a vyberte si jiný vhodný druh pohybu. Jestli vám jóga přijde nezajímavá a raději se necháte vést hudbou, zkuste třeba piloxing, nebo zumbu.

Cvičte s parťákem – budete se moci motivovat k výkonům

Všechny soutěživé typy určitě ocení možnost překonat sebe i kamaráda 😊. Společně si vytvořte výzvu o nejvíce dřepů či výdrž v planku. Nezapomínejte však na správné technické provedení cviků. Můžete soupeřit o něco sladkého, nebo láhev dobrého vína. Největší odměnou vám ale bude zdravější tělo a spokojenější mysl.

 

Udělejte si čas na trénink – vašich 40 min naplno

Je to skvělý způsob, jak si vyčistit hlavu a odpočinout si od všech rušivých elementů během dne. Pokud se chcete o duševní hygieně dozvědět více, přečtěte si také náš předešlý článek zde.

Pro inspiraci mrkněte na naše videa s profesionálními lektory a začněte cvičit s námi. Najdete tam přehledně označeno, pro koho je cvičení vhodné a jeho náročnost. Tak do toho!

Autor: Ing. Ivana Mrkvičková