Pohyb a relaxace

Ergonomie pracovního místa

Méně zemědělců, více IT expertů. Méně dělníků v ocelárnách, více úředníků. Méně horníků, více marketingových specialistů. Pokrok nezastavíme a s ním ani nárůst počtu těch z nás, kteří mají sedavé zaměstnání.  Většinu pracovní doby trávíme u počítače – za rok to může být až 2 000 hodin neboli 83 celých dní. Abychom předcházeli zdravotním potížím souvisejícím se sedavým způsobem života, měli bychom dodržovat ergonomické zásady a pravidla. A to hned v několika oblastech, které jsou navzájem propojeny.

Nastavte si správně své pracovní místo

Vše začíná u samotného umístění pracoviště, kde je důležité dbát například na orientaci stolu vůči oknům nebo na další možnosti osvětlení pracovní plochy. Důležitou oblastí je rozmístění a nastavení jednotlivých předmětů, které ve své práci používáme. Prim hraje v dnešní době u většiny z nás počítač, u kterého bychom měli věnovat maximální pozornost nastavení monitoru, klávesnice a dalších komponentů.

Ani mimo pracovní stůl bychom ale neměli nic zanedbat. Klíčovou oblastí je správné sezení a nastavení pracovní židle. Správné držení těla nám totiž může společně s optimálním nastavením pracovní židle ušetřit problémy se zády, bolestí hlavy či zatuhlým krkem. Jedná se o mnoho faktorů, které je potřeba spojit, aby tělo nebylo v určitých partiích přetěžováno. Další možností, jak tělu při práci ulevit, je využívat ergonomicky tvarovaných pomůcek, jako jsou klávesnice nebo podložky. Ty svým tvarem a materiálem mohou omezit například otoky a bolesti zápěstí.

Vyzkoušejte náš workshop a přesvědčte se, že správnému nastavení pracovního místa stojí za to věnovat pozornost. Budete se díky tomu cítit lépe, a to nejen na pracovišti!