Pohyb a relaxace

Do nového roku s lepší kondicí!

Využijte energie v novém roce a zjistěte, jaké aktivity vám pomohou získat zpět svoji fyzičku, a cítit se tak lépe. Fanouškům fitness poradíme, jak správně běhat na běžeckém páse, a dopřát si tak efektivní kardio cvičení. Kondici lze však získat zpět třeba i plaváním, u kterého vám vysvětlíme, jak na kraula, který je strašákem pro nejednoho z nás. Přitom to není žádná věda! V obou případech vám poradí zkušený triatlonista Petr Soukup.

JAK SPRÁVNĚ BĚHAT NA BĚŽECKÉM PÁSE?

Ze začátku střídejte minu­tu běhu s minutou chůze. Postupně prodlužujte běh a zkracujte chůzi.

Při běhu držte tělo v rovině. Představte si, že vás někdo jako loutku vytahuje směrem nahoru. Dejte si pozor, abyste hlavu nezakláněli, neukláněli ani nepředsazovali, měla by být v rovině s páteří. Zároveň by mělo být napřímené tělo lehce nakloněné dopředu.

Pohyb paží vychází z ramen, ale impulz jde z loketního kloubu, který je v úhlu 900 (nebo lehce více) a funguje jako kyvadlo. Pohyb by měl být přirozený a uvolněný. Ruce by neměly být křečovi­tě stažené v pěst. Zápěstí je v prodloužení předloktí.

Pohledem kontrolujte te­rén před sebou, abyste vi­děli, kam došlapujete. Stá­le se však snažte udržet hlavu v prodloužení páteře.

Při pohybu nohou se snažte udržet v jedné rovině kyčel, koleno, kotník a ukazováček. Nohy by měly být při běhu lehce od sebe, nesnažíme se běžet „po čáře“.

Abyste neztráceli zbytečně energii, došlapujte na střed­ní část chodidla v místě tě­žiště. Nebojte se při běhu zvednout cyklus dolních končetin.

 

Není běžecký pás zrovna tím pravým šálkem kávy pro vás?

Zkuste najít v kardio zóně v současnosti oblíbené ne­konečné schody. Na tomto přístroji stoupáte rychlostí, jakou si sami navolíte. Jedná se o efektivní způsob, jak posílit dolní část těla a přitom se pěkně zapotit.

Kompletní video na https://youtu.be/zHlhbSmtzFE